David Gate Past & Present

$200.00
Tax excluded Delivery: 1 to 3 weeks

David Gate / باب النبي داوود‎

Frame
Image Size
Quantity
In Stock

باب النبي داود / القدس: الماضي والحاضر

بريشة شهاب قواسمي / القدس

الرسمة بالأبيض والأسود عام 1900 والصورة الملونة عام 2017

يقع باب النبي داود في القسم الغربي من الجدار الجنوبي للسور، وقد أُطلق عليه هذا الاسم لكونه يوصل إلى مقام النبي داود عليه السلام. 

تُنسب معظم النشاطات المعمارية وعمليات التطوير في هذا الباب إلى الفترة العثمانية، ويطلق الغربيون عليه (باب صهيون)، كونه يقع قريبا من المكان الذي يعتقد الفرانسيسكان واللاتين الكاثوليك (من بين 13 كنيسة رئيسية في القدس) أن العشاء الأخير للمسيح عليه السلام مع الحواريين تم في عليّة فيه عُرفت باسم (عليّة صهيون).

تخطيط الباب:

تخطيط هذا الباب يشبه تخطيط الأبواب الأخرى من حيث الممر المنكسر والزخارف، وإن كانت مزاغل الباب وشرفاته تشبه ما هو موجود على باب الرحمة. 

وعلى الباب من الداخل نقش كتابي يشير الى إنشاء السور من قبل السلطان سليمان القانوني في عام 947 هـ.

Prophet David gate

Prophet David Gate is situated in the western section of the southern part of the wall. It was named as such because it leads to the monument of Prophet David. 

Most of the architectural features and development of the gate are related to the Ottoman era. Westerners call it Zion Gate due to Christian belief by Franciscans and Roman Catholics (out of 13 Christian congregations) that the last supper was held by Jesus and his disciples in the upper room of a nearby place.

Structure of the gate: 

It is similar in structure to other gates regarding the corridor and the decorations with more similarities to Bab Arahma gate. Inside the gate is an inscription indicating the construction of the wall by Suleiman the magnificent in 947 Hijri. 

SIQ-DIE-8
5 Items

Data sheet

Artwork
Digital – Image Editing
Available as
Print on Canvas
License
Copyright © Shehab Kawasmi